FAQ - Frequently Asked Questions

Shipping & Delivery

Unfortunately, this isn't possible. Our shipping process is optimized to process, inspect, and pack orders as quickly as possible. A cancellation would interrupt the ongoing shipping process and negatively impact all subsequent processes. If you don't wish to keep your order, we ask that you return it instead.

Our standard shipping time is 5-7 business days within Germany. For international deliveries, delivery times may vary depending on the country. During holidays, special promotions, and high order volumes, processing and shipping times may be longer.

Shipping within Germany is free for orders over EUR 150. Shipping charges apply for orders under EUR 150 within Germany and for all international deliveries, regardless of the order value.

Delivery takes place within Germany and to the following countries: Austria and Switzerland.

Yes, once your package has been shipped, you will receive a tracking number via email.

Returns & Exchanges

You can return your items within 14 days of receiving your order if the following conditions are met:

  • Unworn & in original condition
  • Label/hangtag has not been removed

If your return does not comply with our guidelines, we will inform you via email about the next steps. If you have any questions about your order, return, or refund, you can contact us at any time at support@blissandbold.de .

  1. Send us an email to retoure@blissandbold.de with the following information:
  • Reason for return
  • Order number
  • Item number of the item to be returned (shown on the hangtag)

(Please note: General questions cannot be answered at this email address!)

  1. Returns are subject to a charge.
    You can drop off the parcel at a parcel shop of your choice or create a shipping label via DHL , for example.
  2. Send your return to:

    BLISS & BOLD
    c/o Logistics Center Rhineland
    Heidestr. 5
    53340 Meckenheim

    Important : Please remove or cover the original shipping label. If that's not possible, you can obscure it with a black marker.

Important note: Packages received without prior notification via email and without a sender's address may not be assigned or may be processed with a delay. In such cases, a refund is unfortunately not possible. Please ensure that:

  • Your return has been registered by email.
  • The sender is clearly legible on the package.
  • The name in the email matches the name on the sender label.

Once we receive your return, we will inspect it. After successful inspection, your refund will be processed within 14 business days.

Unfortunately, a direct exchange is not possible. Please return the item and place a new order.

Payment methods

We offer the following payment methods:

  • credit card
  • Invoice (via Klarna)
  • Installment purchase (via Klarna)
  • Direct debit (via Klarna)
  • Credit card (via Klarna)
  • Giropay
  • PayPal
  • Google Pay
  • Apple Pay

Further details on payment: When paying by credit card, your card account will be charged directly upon conclusion of the contract. If you have any questions, please feel free to contact us here .

Yes, all payments are processed using secure SSL encryption.

Unfortunately, once the order has been completed, it is no longer possible to change the payment method.

Sizes & Fit

You will find a size chart for each product to help you choose the right size.

Yes, you can find information about this in the product descriptions under “Fit & Size Chart”.

Care instructions

Care instructions can be found on the label of each item. We generally recommend gentle washing at low temperatures.

We recommend letting the garments air dry to protect the materials.

Pre-Orders

Pre-Order heißt: Du bestellst und bezahlst dein bestelltes Produkt vorab, daraufhin wird es exklusiv für dich angefertigt. Die Pre-Order ist meist nur für bestimmte Produkte und nur für kurze Zeit geöffnet.

Der Versand erfolgt unterschiedlich, achte bitte auf der Produktseite bei deiner Bestellung auf das voraussichtliche Lieferdatum zu deinem Pre-Order Produkt. Sobald dein Produkt auf dem Weg zu dir ist, erhältst du natürlich eine Versandbestätigung.

Da dein Produkt individuell für dich produziert wird, ist eine Stornierung nach der Bestellung leider nicht möglich. Eine Rücksendung nach Erhalt ist aber problemlos möglich – melde dich einfach bei uns, falls etwas nicht passt.

Bitte achte bei deiner Bestellung auf die korrekte Größe und deine richtige LieferadresseÄnderungen der Größe sind nachträglich leider nicht mehr möglich, da die Produktion direkt nach Bestelleingang startet.

Bei weiteren Fragen schreib uns eine E-Mail.

Da es sich um eine Vorbestellung handelt, wird dein Produkt extra für dich produziert. Sobald dein Paket versandbereit und unterwegs ist, bekommst du eine Versandbestätigung mit Sendungsverfolgung von uns.

Wichtig: Alle Pre-Order-Produkte können nur gemeinsam mit anderen Pre-Order-Artikeln bestellt werden. Wenn du zusätzliche Produkte aus unserem Shop bestellen möchtest, mache dafür bitte eine separate Bestellung.

Ja, die Zahlung erfolgt direkt bei der Bestellung. Wenn du mit Klarna bezahlst, kann es sein, dass dein Zahlungsziel vor dem Eintreffen der Ware liegt – das ist normal und liegt an den Klarna-Richtlinien. Keine Sorge: Falls später etwas nicht passt oder du Fragen hast, kannst du dich jederzeit bei uns melden.

Gift vouchers

Yes, we offer gift vouchers in various amounts. These can be ordered directly online and sent via email—perfect for gifting!

Newsletter & Promotions

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Contact & Customer Service

You can reach us by email at support@blissandbold.de or via the contact form .